مهاجرت کاری به کانادا


ویزای کانادا از طریق مهارت شغلی

مهاجرت کاری به کانادا بسیار آُان است چون این کشور بسیار نیازمند افراد متخصص و حرفه ای می باشد زیرا این امر باعث رشد اقتصادی کشور می شود. هر شخص متخصص می تواند با توجه به مهارت خود به صورت دائم از طریق مهاجرت کاری به کانادا در کانادا استقرار یابد. اگر شخص ازطریق تخصص موفق به اخذ ویزای کانادا شود می تواند به همراه خانواده مهاجرت کند.شما به عنوان یک فرد متخصص چند گزینه انتخاب دارید مثلا اگر واجد شرایط اپلای در گروه نیروی متخصص فدرال باشید و یا اینکه اگر قصد اقامت در کبک را دارید می توانید از نیروی متخصص کبک استفاده کنید و یا استان خاصی را جهت اقامت در نظر گرفتید از برنامه متخصص استانی درخواست دهید . نیروی متخصص فدرال : مخصوص کسانی است که در حوزه کاری خاصی سابقه دارند و قصد اقامت در کبک را ندارند. نیروی متخصص کبک : افرادی که قصد اقامت در کبک را دارند می توانند شرایط استفاده از برنامه اسکیلد ورکر را داشته باشند.بر اساس این برنامه امتیازات شما حساب شده و شانس شما سنجیده می شود. نیرو متخصص استان ها : هر استان و منطقه برای مهاجران خود برنامه ویژه نیروی متخصص خود را دارند . این برنامه منجر به اخذ گواهی انتخاب استانی می شود ، افرادی که این گواهی را دارند در زمان کوتاه تری نسبت به دیگران به کانادا مهاجرت می کنند.

چگونه می توان برای ویزای کاری موقت در کانادا اقدام کرد

به منظور اخذ ویزای کار موقت در کانادا ، اولین قدم دریافت پیشنهاد شغلی از یک شرکت در کانادا است که می تواند شما را برای اجازه کار و ویزا واجد شرایط کند. مرحله بعدی کسب گواهی ارزیابی اثرات بازار کار (LIMA) است که باید برای کارفرمای شما درخواست و تضمین شود.  

فرم های درخواست خود را ارسال کنید ، همچنین باید یک تاییدیه پزشکی نیز ارائه دهید تا تأیید لازم را دریافت کنید. آخرین مرحله حضور در مصاحبه با نمایندگان کنسولگری در زمان مقرر است ، پس از آن باید منتظر رسیدگی به درخواست باشید. پس از کسب مجوز لازم ، می توانید به کانادا سفر کنید.

چگونه می توان برای ویزای کاری دائم در کانادا اقدام کرد

برنامه کارگر متخصص فدرال
• برنامه تجارت (شغل) حرفه ای فدرال
• کلاس تجربه کانادا
• برنامه نیرو متخصص استانی

 

 

 

فرصت استثنایی کار در کانادا برای ایرانیان

ایرانیان با توجه به سابقه‌ درخشانی که از خود در این کشور برجای گذاشته‌اند، دولت کانادا را بر آن داشته است که فرصت‌های استثنایی برای مهاجرت کاری به کانادا را در اختیار هم‌وطنانمان گذارد. 

برای مثال رانندگان پایه یک ایرانی که از تجربه بالایی برخوردار هستند و به فکر مهاجرت به یک کشور دیگر می‌باشند، کشور کانادا بستری مناسب را برای این دسته از افراد در نظر گرفته است.

با توجه به کیفیت بالای آموزش پزشکی در کشورمان و تربیت پزشکان و پرستاران بسیار زیاد، این کشور خواهان جذب پرستاران عزیز ایرانی است که از حداقل پیش‌نیازهای مورد نظر بهره می‌برند. با توجه به ایجاد جامعه‌های ایرانی در شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور و مونترئال، باید گفت که مهاجرت به این کشور بسیار لذت‌بخش‌تر از قبل شده است احساس تنهایی و غربت به حداقل رسیده است.

به طور کلی برای مهاجرت کاری به کانادا دو روش وجود دارد

  • برنامه اسکیل ورکر (Skill worker)
  • جاب آفر (Job offer) از یک کارفرمای کانادایی

 

در برنامه اسکیل ورکر یا نیروی کار ماهر، مهاجر بایستی از دو مرحله گذرکند و مهارت و تخصص او ارزیای شود. برای راهیابی به مراحل دوم، او بایستی حداقل 67 امتیاز از صد امتیاز را در مرحله نخست کسب کند و پس ارزیابی نهایی، نسبت به سایر متقاضیان انتخاب گردد.

اما در روش پیشنهاد کاری از طریق یک کارفرمای کانادایی، مهاجرین می‌توانند شغل حال حاضر خود را در لیست مشاغل مورد نیاز جستجو کنند .

نقش تجربه کاری در مهاجرت کاری به کانادا

اگر افراد شش سال و یا بیشتر از آن تجربه کاری به صورت کتبی (از طریق بیمه) را داشته باشند از حداکثر امتیاز این مرحله یعنی 15 امتیاز بهره‌مند می‌شوند. 

افرادی که 4 تا 5 سال سابقه کاری داشته باشند 13 امتیاز، 2 تا سه سال 11 امتیاز و افرادی که تنها 1 سال تجربه کاری مرتبط داشته باشند، 9 امتیاز می‌گیرند.

همچنین اگر از طرف یک کارفرما در خاک کانادا به شما پیشنهاد کاری داده شود، ده امتیاز دیگر به شما اختصاص داده خواهد شد.

مدارک مورد نیازبرای مهاجرت کاری در کانادا

+ داشتن جاب آفر از طرف کارفرمای کانادایی

+ ارسال مدارک درخواست ویزای کار به اداره مهاجرت کانادا

+ ارائه گواهی سلامت، عدم سوء پیشینه و مدرک زبان (آیلتس)

+ ترجمه تمامیِ مدارک بالا به همراه پاسپورت و ترجمه آن با مهر دادگستری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *